Jakie owoce oraz warzywa powinno się jeść w czasie zimy?

W czasie zimy nasz układ immunologiczny jest słabszy, przez jesteśmy znacznie bardziej podatni na przeziębienie. Jesteśmy w stanie jednak temu zapobiec należycie się odżywiając. Zadbajmy o to, żeby w należącej do nas codziennej diecie znalazły się konkretne warzywa i owoce. Poniżej dowiecie się, które będą optymalne. 

Nasz organizm wymaga trafnej ilości witamin, minerałów i innych niebezużytecznych elementów odżywczych, by odpowiednio funkcjonować. W czasie zimy ludzka wytrzymałość naturalnie się obniża, wskutek tego musimy zadbać o właściwą dietę, aby nie doprowadzać do częstych przeziębień czy infekcji. Nadzwyczajną rolę grają tutaj warzywa oraz owoce, jakie obejmują dużo niezbędnych składników oraz witamin, które mogą nam pomóc w zwiększaniu odporności. 

Wbrew pozorom wybór owoców oraz warzyw w czasie zimy jest w rzeczy samej ogromny. Warto pamiętać o tym, aby wybierać artykuły, co do jakich mamy pewność, że są dobrej jakości oraz pochodzą z prawdziwego środowiska hodowlanego. Niestety dużo owoców czy warzyw, które jesteśmy w stanie odnaleźć w sporych sklepach zawierają materiały chemiczne lub pestycydy, oraz w szeregu przypadków pozbawione są istotnych wartości odżywczych oraz smaku. Wybierajmy wobec tego artykuły z pewnych źródeł. 

Które owoce zimą?

Wybierajmy owoce sezonowe, takie jak jabłka lub gruszki. Warto wybierać te, które pochodzą z naszych ojczystych źródeł oraz zdajemy sobie sprawę z tego, że nie pozostały poddane żadnym chemicznym procesom. Banany czy cytrusy też zawierają ważne wartości odżywcze, jednakże musimy nie zapominać o ich dokładnym umyciu – by przetrwały przewóz muszą być spryskane specjalnymi substancjami bakteriobójczymi. Prócz tego możemy skorzystać z mrożonek, jakie sami przygotowaliśmy wcześniej – mimo pozorom nie tracą one własnych wartości odżywczych i smakowych. Nie zapominajmy o orzechach oraz innych suszonych owocach. Warto jednak zatroszczyć się o to, by nie zawierały one dodatków w postaci cukru lub soli. 

Jakie warzywa zimą?

Jeżeli chodzi o warzywa wybór też jest dosyć gigantyczny. W czasie zimy perfekcyjne będą warzywa korzeniowe takie jak marchew, buraki, pietruszka, seler, a też warzywa cebulowe (cebula, czosnek, por), strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica) oraz kapustne (kapusta biała oraz czerwona, brukselka). Jesteśmy w stanie przyrządzić z nich w gruncie rzeczy dużo interesujących potraw oraz codziennie wymyślać nowatorskie dania z ich dodatkiem. Warto nie zapominać też o kiszonkach (kiszona kapusta czy ogórki) – są naturalnym probiotykiem, posiadają sporo witamin oraz soli mineralnych, przez co wzmacniają układ odpornościowy. Najlepiej jeśli skorzystamy z osobistych przetworów. 

Czego unikać?

Jeśli gra toczy się o owoce – strońmy od truskawek. W pewnych momentach są w stanie one pojawiać się na sklepowych półkach, jednakże z pewnością nie pochodzą one z naturalnych hodowli. Strońmy też pomidorów i ogórków – niestety są one importowane z innych państw, a niejednokrotnie także uprawiane na chemicznych nawozach, przez co tracą one swoje wartości odżywcze. Innym warzywem, z jakiego trzeba zrezygnować zimą jest szpinak. Chyba, że zamrozimy go latem, kiedy tak właściwie jest jego naturalny sezon. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *